Storm-uppdatering

Nu blåser det rejält här. Det beräknas vara som värst här mellan nio och elva ikväll, dvs när klockan är 15-17 hemma. 

Den här bilden tog jag i förmiddags kl 11.


Den här tog jag nyss, kl 18. Tidvattnet är på väg upp och när det är som värst kommer det slå upp över stenmuren.


Vi kommer ju klara oss fint som bor i stort hus, men jag skulle inte vilja sitta i en liten bungalow på stranden nu. Palmerna vajar ilsket.



Så här ser det ut just nu på vindkartan. Vi bor där det står Ban Saladan. Stormens mitt är det blåa fältet, pilarna visar vindrikningen. Stormen kommer att passera just norr om oss och gå ut över Phuket och sen ut i havet. Vill man titta live går man till Windy och följer stormen, det gör vi.


Igår var det såhär fint från vår trädgård.


Vi gick till Red snapper och käkade middag. Cissis och mina fina drinkar.



Jag åt kallrökt lax, carpaccio och flat bread med hummus och oliver.




Men det straffades direkt. Urk vad jag har mått risigt idag.

Ikväll käkar vi tacos här, ungarna jublar, och vi förbereder oss för en kväll hemma.





Kommentera här: