Tjo vad det var livat i holken i lördags.

Tänkte bara visa hur fina våra holkar blev när de till slut kom upp i trädet. Barnens sitter ju på gästhuset.

Åh vad jag vill att det ska bli inflyttningsfest där snart!

Barcelona dag 3

Dag tre på vår resa började med ett jäkla oväsen från gatan nedanför. Det visade sig vara ett lopp av något slag.

Frukosten intogs på ett café, och vi planerade dagen. Anna och jag var matchande fina i aprikosa tröjor.

Dagens första var en stor öl på ett torg vid La Rambla. Jag älskar färsk ananas och serrranoskinka.

Dagens tredje visade sig vara en ännu större öl. En liter.

Pojkarna har köpt varsin fin borsalino. Sen åkte vi lokalbuss till Camp Nou. Det kostade € 23 att bara gå in, oavsett om man ville ha den guidade turen eller inte så vi tittade på lite merchandise i butiken på tre våningsplan i stället och tog en öl utanför.

Vi gick tillbaka till hotellet, väldigt möra i benen. Softade en stund på Kattas och Henkes rum och när det var dags att leta upp en lämplig restaurang öste regnet ner. Vi fick låna tre paraplyn från receptionisten och en vägbeskrivning till en bra paella-restaurang, och sen knatade vi 5 kvarter bort. Fredrik och jag åt hummerpaella men det var faktiskt inget särskilt att hänga i granen. Det smakade som risotto ungefär, och definitivt inte värt de €24 vi betalade, per person.

Kl 05,30 ringde klockan dagen efter och vi tog en taxi till flygplatsen. Det var härligt att komma hem till sol och blå himmel och två små älskade barn. Våra fina barnvakter fick varsin flaska Cava i Barcelona-färger. Sixten fick fotbollsdress med Messi's namn på ryggen och Elin visar här gärna upp sin present. En flamenco-klänning.

Barcelona dag 2

Så var det dags för en hel dag på stan. Vi hade inte bokat frukost på hotellet utan valde ett café på gatan. Först utsikten från vår balkong.

Man förundras över utbudet i butikerna i jämförelse med hemma.

Katta tar fram kartan så fort vi sätter oss ner. Det är alltid bra att ha en plan.

Efter frukost åkte vi till La Rambla. Den stora kända gatan. Det var otroligt mycket folk.  Vi gick in i Boquerian och kollade. Det var som en blandning av marknad och saluhall i ett. Fantastiskt ställe.

Här har vi det glada gänget innan dagens första öl.  Alex, Anna, Henke, Katta och Fredrik.

Sangria var inte så tokigt det heller.

Efter en stund på La Rambla gick vi ner till hamnen och käkade lunch på en pizzeria. Sen tog vi tunnelbanan till La Sagrada Familía. Den kända kyrkan som aldrig kommer att bli riktigt klar.

Vilket imponerande bygge! Varje liten detalj av kyrkan berättade en historia.

Efter ytterligare ett pitstop gick vi vidare och hamnade vid den här byggnaden. Det är ett sjukhus och klassas som en av världens vackraste byggnader. Finns med på Unescos världsarvslista.

Duvor och parakiter samsas om fröna på gatan.

Härliga pelargoner i överflöd på en fransk balkong.

Vi tittade både en och två gånger innan vi kom fram till att det faktiskt var ett riktigt träd med riktiga apelsiner.

Vid den här fontänen satte vi oss ner och njöt av att solen kom fram och värmde oss.

Avslutar med en bild på oss i vårt rum där vi tar en öl innan vi ska ut och käka tapas. En middag som visade sig bli lite för fattig så vi på väg tillbaka till hotellet tog varsin kebab också. Så kan det gå.