Thai Cat

Idag åkte vi tuk-tuk till en välkänd restaurang som heter Thai Cat. Den ligger på standen och har massa bord. Solnedgången var häftig och maten god. Vi beställde fisk från en eka fylld med is och olika fiskar och skaldjur. Sen grillades det och serverades med bakad potatis och majs och olika såser.

Vi köpte lite drinkar. Pina colada i en kokosnöt.

Äntligen var det så molnfritt att vi såg solen gå ner.

Här är en varan vi såg på Ko Rok när vi snorklade häromdan.

Här är en annan lustig typ på Ko Rok. Han mår bra idag, efter skitracet.

Snorkling

Igår åkte vi på barnens första snorklingstur någonsin.

En supersnabb båt tog oss 40-50 minuter bort till ön Ko Rok. Där var vattnet turkost och stränderna vita av florsockerlik sand.

Vi blev serverade lunch, en supergod buffé av thailändska rätter. Sen fick vi bada lite mellan snorkelstoppen. Här ligger alla turistbåtar på rad, det var mycket turister där men man får bortse från det och istället njuta av stället.

På kvällen köpte vi hämtpizza och det blev en tidig kväll. Jag mådde inget vidare efter pizzan och mycket riktigt så blev jag sjuk under natten, även Fredrik är riktigt dålig och Isak är också sängliggandes idag. Jag piggnade till och mår inte dåligt idag men Fredrik är fortfarande dålig så idag har vi vara hängt hemma vid poolen. Jag är glad att barnen inte blev sjuka. Symboliskt gick vi och köpte en badmadrass i form av en pizza idag.

Lanta Animal Welfare

Frukostarna på det här stället ser ut såhär för min del.

Sen börjar vi varje dag med en rask promenad på stranden på ca en timma. Fredrik och jag turas om att vara hemma med barnen. Det är underbart. Tänk om man kunde göra det hemma.

Igår åkte vi och kikade på svenska skolan här på Koh Lanta.

Det kom ett par rejäla skurar på eftermiddagen men lagom till solnedgången klarnade det upp och vi käkade middag på grann-stranden.

Här borta spelar Sixten och Isak fotboll med massa andra barn. Vi andra tog en fördrink i väntan på att de skulle bli klara.

Fint ljus i solnedgången.

Jag åt mixed seafood och bakad potatis. Det var supergott!

På kvällen kom vi hem till den här lilla gynnaren som satt i taket. 3-4 cm lång.

Idag åkte vi till Lanta Animal Welfare och hälsade på. Det är ett ställe där de samlar in hemlösa katter och hundar och ger dem veterinärvård. Steriliserar, avlusar, märker upp och ger mat, och kärlek. Allt för att sedan adoptera bort dem till kärleksfulla hem över hela världen. De hade adopterat bort över 100 djur och verkar göra ett superbra jobb.

Vi har hyrt en egen tuk-tuk så idag åkte vi till ett café och fikade.

Så sjukt god banoffee pie!

Nu är det fördrink på altanen och sen blir det middag på stranden. Ikväll är det eldshow. I morgon ska vi på snorkelutflykt så barnen har övat på att snorkla i poolen halva dan.