kroppkakor och salta bad

Igår var det Aspö-dagen så vi gick till marknadsplatsen och kikade lite. Det var loppis och lite marknad. Barnen hoppade i hoppborg och vi käkade lunch där.

Aspö är en jättemysig ö, en riktig flakmoppe-ö. Här skulle man kunna ha sig en liten stuga.

Vi var och badade i förrgår på närmsta sidan och igår gick vi tillbaka för att svalka oss igen men då var det fullt av blå-gröna alger, giftiga. Så vi fick ta bilen till andra sidan, där det var rent och fint.

På kvällen grillade vi en hel oxfilé och åt chokladpudding till efterrätt. mums.

Den här godnatt-bilden skickade vi till pappa, men han sov sedan länge.

Idag har vi åkt hem. Vi tog färjan kl 10 och med ett litet lunch- och shoppingstopp på Kosta Outlet var vi hemma hos Elin, moemor och morfar i Aneby kl 15.

Jag tycker Karlskrona vekar vara en jättemysig stad, jag skulle verkligen vilja åka tillbaka och se mer av den.

Tjejdagar på Aspö, Karlskrona.

Sixten och jag har åkt till Aspö som är en ö utanför Karlskrona. Det är två tjejer som jag lärt känna via en föräldragrupp på nätet när jag väntade Sixten som vi åkt för att träffa och deras barn, som också är födda i november -08. Den ena tjejen, Erica, hennes föräldrar har en stuga på ön med tillhörande gäststugor så det finns gott om plats.

Igår lämnade vi Elin hos mormor och morfar och sen körde vi ner till Karlskrona och så kom vi med färjan som går ut till Aspö. Vi mötte upp de andra på kajen.

Vi gick till stranden och badade och på kvällen grillade vi och åt och drack gott.

Kvällen avslutades med ett dopp i bubbelpoolen. Jättemysig dag.

Halmstad

Vi åkte en dagstur till Halmstad för att bada på en av årets varmaste dagar. Det var underbart att få bada i havet. Det ska jag leva på hela året.

På vägen hem stannade vi i Smålansstenar och käkade middag på en restaurang som hette Sabinas Steakhouse. De kunde göra oxfilé precis i min smak, fantastiskt gott! Otippat att hitta en 10-poängare mitt ute i ingenstans.