Halsfluss och midsommar

Nej, det är ingen rolig kombination, men det är ändå en jag fick leva med i år. Skitdrygt att må som en säck skit på en av årets roligaste dagar.
Vi åkte i alla fall till Cissi och Mattias och jag var halvt delaktig i festligheterna. 


Fick inta ryggläge en stund i soffan efter lunchen, men gjorde comeback till quizet startade.




Vi åt god mat i alla fall, men Elin och jag åkte hem innan 00. Sixten och Fredrik sov kvar. Jag har haft feber i typ 5 dagar, inte jättehög, men tillräckligt för att jag ska känna mig matt och orkeslös. Bakis liksom, dag efter dag. Så orättvist, när jag inte ens fått bli full. 

På midsommardagen ansträngde jag mig i alla fall och bjöd in Katta och Cissi på lite plock och sen gick vi till Gripen, i Stallarholmen, på årets hemvändarkväll. 
Henke och Fredrik var med och käkade, sen kollade vi på när Sverige fick spö av Tyskland innan vi lämnade karlarna hemma.




Men jag blev inte långvarig, hade fortfarande feber och kände ingen lust för fest alls, så jag var hemma strax efter 00.

Dagen efter tog jag med ungarna till Strängnäs så de skulle få nån slags middag i sig. Hamburgare på Lillgärdsgrillen.


Sen var det ju också såklart dags för Elins första simlektion på sommar-simskolan som håller på i 10 dar nu.

Idag var min första feberfria dag sen i onsdags, men jag har känt mig jättekonstig i kroppen, som om jag har träningsvärk överallt. Ont i knogarna och under trampdynorna på fötterna. Jättekonstigt. Och ont i huvudet, men nu, på kvällen känns det faktiskt mycket bättre så i morgon ska jag klara att dra till jobbet tänkte jag.

Idag fick Elin cykla till dagis. Och hem



Sen fick hon för första gången testa på att simma i stora bassängen på Thomasbadet, det var spännande.



Kommentera här: