Hockeymatcher och exotiska frukter.

I fredags åkte Fredrik på kryssning med Waldebrings bygg, han fick nog hänga med som representant för Tysslinge. Så jag och barnen fick mysa själva. Jag köpte massa exotiska frukter för jag tycker det är ett trevligt alternativ till chips och det vanliga onyttiga. Men barnen uppskattade inte mitt tilltag. Elin tog en banan och Sixten åt inget. Så kan det gå.
 
Här ligger ananas, mango, pitahaya, kiwibär och sharonfrukt. Får göra smoothies på resterna, det blir gott.
 
 
 
 
I lördags var det säsongens första poolspel i hockeyn för Sixten. Han är ju målvakt och behöver en egen trunk för målvaktsutrustningen, sen har han sin egna trunk med hjälm, skridskor, duschväska osv. Sen fick jag ju vara stand-in för Fredrik som materialare så jag hade en väska med alla tröjor som vi tvättat i veckan, plus damaskerna. Plus min egna väska med filt och termos, mössa och halsduk osv. Ett par knippor bananer. Ja, det blir en del att bära. Vi åkte och lämnade Elin hos farmor under tiden, det var skönt att slippa ha henne med, hon ledsnar ju på hockey innan matcherna ens har börjat. 
 
 
Igår var det säsongsavslutning på fotbollen, så det var lite föräldramatch och sen grillade vi hamburgare tillsammans. 
 
 
På eftermiddagen bjöd vi Krille och My och Affe på fika, jag bakade kolasnittar, så populära att hälften försvann redan på plåten när Krille kommit. Sen var det gympa för Elin och teknikskola i simhallen för Sixten och sen åkte vi hem till Krille och My för att Fredrik skulle hjälpa till att sätta lister i deras nyrenoverade vardagsrum. My hade gjort tacos, det var väldigt gott, tyckte även jag som ändå är rätt trött på tacos. Mumsigt!
 
Nu en ny kall vecka innan höstlovet!

Kommentera här: