Meningslösa lördan

Otroligt vad livet kretsar kring mat egentligen. Hur mycket tid man lägger på maten, studerar recept, planerar, handlar, lagar maten och inte minst, tiden man lägger ner på att äta det man lagat. När allt det där försvinner inser man hur mycket tid man plötsligt får över. 

Det är svintråkigt. Jag vill bara gå och lägga mig. Inget är roligt längre. 
Det är betydligt enklare på vardagarna då man kan fixa halvfabrikat till ungarna, dricka en shake och så är det kväll liksom. Helgen är en jäkla utmaning. Barnen ska ju inte straffas med nudlar, fiskpinnar och köttbullar på helgen tycker jag även om de tycker det är gott så idag blev det pizza till dem och hemmagjord pizzasallad och det är verkligen inte särskilt kul att titta på när andra äter gott men har jag bestämt mig så har jag. Det är nu som karaktären formas.

Sen vill jag också tillägga att mina barn inte bara får äta halvfabrikat och mat fullt av socker. Det blir såklart mycket bra mat gjord från grunden också, det vet ju ni som hängt med i min blogg ett tag. Vissa dagar är det bara väldigt tacksamt att värma en färdig lasagne eller steka köttbullar medans tre-minuters makaronerna kokar. Ska man inte äta själv kan man inte stå och göra kåldolmar till två som är ganska små i maten. Dessutom är ju detta väldigt tidsbegränsat. Efter kristihimmelfärds blir det ordentlig mat i detta huset igen. 

Anledningen till att jag vill vara strikt med pulver nu i början är så jag kommer bort från mitt sockerberoende. Jag måste sluta kvällsäta. Jag har den personligheten att jag aldrig är särskilt måttfull. Tinar jag en påse bullar på kvällen så tar inte jag en till teet, nej då äter jag upp alla 10 i påsen. Och ska jag göra en macka så äter jag 5 stycken i stället, för att det är gott, inte för att jag är hungrig. Jag överäter helt enkelt och är jag 100%-ig med nutrilett nu så minskar magsäcken, sockerberoendet lägger sig och jag börjar uppskatta nyttig mat och jag längtar inte efter skräpmat. Dessutom räknar jag med att minska så många kilo i vikt att jag får en boost att vilja fortsätta leva hälsosamt. Därför blir det LCHF i sommar. Det passar bra med grillat och goda grönsaker och sallader och röror osv.

Idag åkte vi till Strängnäs en sväng.

Alltså Sixten. Och hans hår. Raringen.

Vi tog en promenad idag. Elin cyklade och vår granne Ella hängde med.

Kommentera här: