Sjukdomar

I torsdags vaknade Sixten med feber så vi var hemma, Elin fick också vara hemma och mysa. Han var verkligen sänkt, har aldrig sett honom så inaktiv, han som brukar vara så vild. Han låg på runt 39,7 hela dagen men vi dämpade det med Alvedon.  Han längtade efter kvällen sa han, så att han skulle få gå och lägga sig... Sen sov han två timmar i min säng, stackaren.


I fredags var han bättre, men fortfarande lite feber, jag lämnade Elin på dagis och sen mös Sixten och jag i min säng med film på morgon. Mitt på dagen åkte vi hem till farmor som haft influensa sen trettonhelgen, hon är sjukskriven till nästa torsdag, envisa sjukdomar som inte ger med sig. Vi köpte med oss en kvast tulpaner och lite fikabröd.


Igår höll jag i mitt första pass på FitCamp, Tabata.  Det var jätteroligt, vi var 64 personer i sporthallen, väldigt peppande att så många vill vara med.


Igår åkte Fredrik iväg till Strängnäs/Eskilstuna med lite kompisar för en försenad svensexa åt en kille som gifte sig i somras. Vi var inte på bröllopet, med svensexan kan man ju vara med på ändå. Jag och barnen hade heldag ihop. Jag fick sova middag med Elin, mycket underskattat lördagsnöje. Sen spelade jag och Sixten tvspel. Vi gick på promenad till Ica och köpte lördagsgodis. Sen kollade vi på Pettson och Findus som vi hyrt och när Elin gått och lagt sig hade jag och Sixten skaldjursfrossa. Standard när Fredrik inte är hemma.
Fast han var hemma innan tolv med grym huvudvärk, han har varit lite risig hela veckan.




Idag är det grannyran i Mariefred, grannarna i rätt postnummer där ska dela på 90 miljoner, vi ska verkligen inte dit, det är jag lite för bitter för. 

Istället tar jag en proteindrink på pressat äpple, apelsin och lime, mixar ihop med en näve spenat och lite proteinpulver. 


Till frukost äter jag detta bröd, fullsmetat med proteiner!




Kommentera här: