Kräftskiva

Så har vi haft vår kräftskiva för träningsgänget. Det är mycket förberedelse som ligger bakom, men vilken lön man får för mödan när det blir så uppskattat som igår. Alla uttryckte sin tacksamhet och vi fick massa beröm för ett väl genomfört och arrangerat partaj.
 
 
 
 
Jag hade gjort sallad med spenat, fetaost och granatäppelkärnor.
 
 
Lite goda ostar. Gorgonzola, Brie och Västerbottenost. I glasen finns vitlöksaioli och chiliaioli.
. 
Jag hade gjort lite snittar med rostbiff och senapsmajonäs och rödlök. Sen hade jag även värmt köpta Västerbottenpajer där jag hade pyntat halva med kantareller och halva med en klick creme fraiche, lite rom och lite rödlök.
. 
Jag hade gjort en musik- och filmquiz som blev jättepoppis. Det är kul att bryta av kvällen med lite roligheter så man inte bara sitter i samma konstellationer och dricker liksom.
 
Till efterrätt hade jag gjort fyra kladdkakor med fudgetäcke, vispad grädde till det. Det blev en hel och två halvor över. Får väl bjuda på fika på jobbet i morgon!
 
På nattkröken samlades vi som var kvar framför en grilltunna som vi hade grillat korv i till barnen tidigare, det är mysigt på något vis att stå och dumglo rakt in i elden.
.
Fredrik tog med sig Niclas in och bjöd på whiskey och Jonas och jag stod och försökte identifiera stjärnbilder, det var helt stjärnklart. Skönt att det bara kom en skur tidigt på kvällen och sen var uppehåll.
När Niclas och Jonas gick hem som sista gänget stod Fredrik och jag och grillade korv. Vi kom i säng kl 04, efter en himla mysig kväll! Idag har vi varit rätt sega. Elin kom med farmor och farfar, det hade gått jättebra att vara där själv. Hon hade somnat halv åtta och vaknade åtta morgonen efter, farmor var helt chockad. Tänk att det finns ungar som inte vaknar 5 varje morgon. Jag har dresserat henne väl. Nu blir det spännande att se hur det kommer att gå på dagis. 

Kommentera här: