Nyårsafton 2023

Innan jag presenterar vår nyår visar jag ett par bilder på när vi var på hockey i Globen i fredags. 



På nyårsafton kom Henke och Kalle till oss och firade. Vi började med ostron och champagne.


Sen gjorde Henke en god drink som smakade äpple och fläder, med glitter och fin isstav. 
Allt ska fotas.


Under tiden gjorde jag lobsterroll på en av de gigantiska humrarna. Mayonnaise, salladslök, jalapeño, gräslök, persilja, salt, peppar och brynt smör.
Sen stekte jag korvbröd, (som är potatobuns) i smör innan jag fyllde dem och toppade med hackade jalapeños.

Henke gjorde råbiff som förrätt. Med dijonnaise, gulbetor, rostad lök, chips, parmesan och krasse.



Under tiden gjorde vi en Moscow Mule.


Sen var det varmrättsdags. Vi hade hjort som gavs yta i stekpannan, sen flamberade vi det i whiskey, och medans hjorten gick klart i ugnen gjorde vi grönpeppar- och whiskeysås, vitlöksfräst svartkål, haricots verts och potatisbakelser.




Det blev väldigt gott.
När middagen var klar var klockan halv tolv och vi gjorde en piña colada i väntan på tolvslaget.



Vi gick ut på vår balkong och vi hade sånt tur att ett stort gäng hade den goda smaken att servera oss fyrverkerier på första parkett.



Vi skålade i cava, och barnen drack cider. Sen var det glassdags.


Och medans barnen åt glasstrutar gjorde Henke kvällens sista drink till oss. En Lemon Cheesecake martini, så jäkla god. Gräddig och lite syrlig.



Vi hade en riktigt trevlig kväll, även om vi saknade våra Thailandsresenärer Cissi och Tias, som firade sitt tolvslag exakt när vi välkomstskålade kl 18.


Kommentera här: