Öl & Spritmässan

Igår tog Fredrik och jag tåget till Stockholm, vi skulle käka och sen hade vi köpt biljetter till öl & spritmässan på Waterfront.
Vi började på Stockholm Fisk där jag drack bubbel och åt två ostron och Fredrik tog en öl. Vi funderade på vart vi skulle käka.


Vi promenerade mot Kungsträdgården och passerade då Operakällaren, och där, på Operakällarens bakficka valde vi att slå oss ner i baren. Himla mysigt ställe. Jag älskar att sitta i en bar, man är mitt i hjärtat på nåt sätt och vi såg rakt in i köket.


Jag åt råbiff till förrätt och Fredrik valde Toast skagen.



Det var otroligt gott.
Till varmrätt var det svårt, de hade mycket gott på menyn, men jag åt Ångad torskrygg med champagnesås, parmesanfylld potatiskrokett och fänkål.


Fredrik åt Isterband med nobissenap, rödbetor, rödvinssky och persiljestuvad potatis.


Jaaa men det var ju så jäkla gott!

Efter maten gick vi till mässan och där provsmakade vi massa olika goda öl, lite gin, och även rom. Många spännande smaker.







Kommentera här: