rapsfält på ytterselö

Idag kom Peter förbi och frågade om vi var intresserade av att få lite gräs, som han fått över när han gjort iordning sin gräsmatta. Det var ju toppen för oss eftersom vi hade tänkt så, med rullgräs blir det ju klart direkt. Mycket finare!



Jag har köpt ett eldfat på Jysk, som Fredrik satte en bult för i bottenhålet, och sen har jag köpt en liten fontän som drivs av solceller. Den sprutar alltså bara när solen lyser. Med den lilla grodan i som jag köpte på blomsterlandet blev det ett superfint fågelbad tycker jag.



Jag har också köpt två rhododendron med stora knoppar och tre azaleor i olika färger, hoppas bara de klarar kylan, första natten efter vi planterat dem var det ju frost!!



I morgon kommer snickarna för första gången. Tias ska bygga lådan i taket som fläkten ska sitta i, det blir en takintegrerad fläkt.
På eftermiddagen kommer elektrikern, så då ska vi bestämma var alla kontakter och uttag ska finnas.

Det är så himla roligt att vi är igång nu!







Kommentera här: