Lamm, krasse och nypressad juice

I fredags fick vi spontanbesök av Cissi och Mattias, jag åkte och hämtade dem, sen grillade vi flankstek och lammracks. 


Älskar spontankvällar. Vi bokade in ett äventyr med barnen till påsk. Vi har alltid roligt ihop.

Men fredagar ändå!! Stora röjardagen på torsdag och sen komma hem till nystädat hem på fredagen, så värt de pengarna vi lägger på hemstäd.

Före:

Och efter:

Fredrik och jag har rensat ur våra garderober, nu har jag 5 kassar textilier som jag kan lämna in på kappahl, Lindex eller h&m mot ett presentkort på 50 kr/kasse. Det är inte så dåligt tycker jag, miljövänligt dessutom.


Elin ville göra egen juice till frukosten igår, så jag hade laddat med apelsiner, ananas och päron.


Härligt med långfrukost och dagsfärsk tidning.



Vi var på stan en sväng igår, fikade på Prinsen, och när Fredrik var hos frisören kikade vi andra på kläder på Lindex. Båda barnen valde varsin outfit.


Idag har Elin pysslat, ett litet hus som hon sen sått krasse i, nu ska det få gro i hennes fönster.





Kommentera här: