Fika, fågelmat, middag och Mello

I fredags åkte jag och barnen till Printz och fikade på edtermiddagen.




Igår var Cissi och Tias här och käkade, vi slöglodde lite på Mello. 
Jag gjorde löjromspizza till förrätt och Pljeskavica till varmrätt. Det är en serbisk rätt med köttfärsbiffar som serveras med rösti, gräddfil, ajvar, bearnaise och gul lök.

Den här pizzan var supergod! Surdegsbotten, creme fraiche och västerbottenost på, in i ugnen och sen toppa med creme fraiche, löjrom, röd lök och gräslök när den svalnat lite.


Elin ville baka igår så vi plockade fram de små muffinsformarna hon fick av mormor.



Min fågelmatare i suddig bild. Jag ledsnade på att bara ha skator som åt fågelmaten så jag köpte en matare med bur som bara små fåglar kommer in i. Väldigt bra.


Men idag hade vi en ovanlig syn under mataren. Tre fasaner.





Kommentera här: