Hallo-vin i Aneby och Uppsala

I helgen har vi varit på turné i Sverige. Vi började med en tur till Aneby direkt efter hockeyträningen i fredags. Det var jättemysigt som vanligt och innehöll de där vanliga ingredienserna för en bra helg, i Aneby.

Vi åkte till stenbrottet i Askeryd och kikade. Jag har aldrig varit där så det var kul. Maffig vy.

När vi kom hem igen så fikade vi. Rulltårta med konserverad persika och grädde. En klassiker.

Sen på med bastun och medans vi inväntar Boef Bourgignonen så drar jag en folköl i bastun. Svinskönt!

Jag bidrog med desserten men det var mycket väsen för ingenting, varken mamma eller pappa förstod vad RIP betyder eller uppskattade Halloween-blinkningen. Men, aja. God var den i alla fall, det tyckte vi alla.

I söndags gick vi en sväng till lekplatsen och sen plockade vi två kassar äpplen, en till oss och en till Helen. I veckan ska vi koka äppelmos hemma hos oss.

Vid lunchtid packade vi ihop oss och åkte hem, där jag och barnen packade om och åkte vidare till Uppsala för att hälsa på min syster och barnens kusiner. Där blev vi bjudna på god middag.

Sen gick vi en sväng innan vi kollade på Johan Falk.

Idag har vi varit på Kokpunkten i Västerås, Jäkligt roligt badhus.

Kommentera här: