Klong Nin

Idag tukade vi till stranden som heter Klong Nin, för att få se lite annan sand än den nedanför vårt hus.





Här kan man se hur blåsten gjorde att havet åt sig in på stranden och gjorde den här vallen.

Sen åkte vi till restaurang Lazy Days och käkade lunch.


På eftermiddagen har vi hängt vid poolen hemma tillsammans med André och Sannam, som vi träffade och lärde känna här på Koh Lanta sist vi var nere, då vi kom med samma flyg, hamnade bredvid varann i 3timmars-kön till immigration, vi sprang på varann flera gånger under vistelsen, ett tag bodde vi i samma område. Och när det sen visade sig att vi skulle med exakt samma flyg hem så delade vi transfer med dem. Jättetrevliga Helsingborgare som vi sen hållt kontakten med och nu kör de en long-stay här med Isak som är 6 år och lille Elis som just fyllt 1 år.


Jag glömde fota så jag får väl låna deras bild.

Ikväll åkte vi in till Saladan och käkade, sen köpte vi sån här rullglass som jag tycker är ett youtube-fenomen. Mjölk, och kakor eller godis som hackas och skrapas ihop på en nerkyld platta, plattas ut och rullas ihop och sätts i en burk ihop med strössel eller toppning. Inget särskilt tycker jag, men ungarna ville prova.


När vi skulle hem hade chauffören med sig sin son som satt med oss på flaket, det var så kul att se hur medveten Elin var hela tiden om hans existens. Hon hade ändrat sin klänning så att hon visade axlarna för det vet jag att hon tycker är fint, och sen satt hon och såg så ljuv ut hela hemresan. Så sött.
Grabbarna gillade att vi fick åka discobil!




Igår kväll efter middagen gick Katta, Cissi och jag och spanade in dunkadunka-musiken två hus bort, och det visade sig att längst ner på long beach ligger en riktigt bra bar, som är som en riktig nattklubb. Bra musik och massa folk.

Vi drack en sangsom-bucket och dansade. Skitroligt!



 


Kommentera här: