Soliga helg!

I onsdags var det nationaldagen, vi åkte till Uppsala och firade lite födelsedagar.



Det underbara vädret fortsätter och i den här takten så kommer alla blommor vissnat bort och löven börjat gulna tills vår semester startar.

Lite bilder från grönskan i trädgården.









Den här sista rabatten har jag inte röjt i alls i vår, allt visset sen förra året har fått vara kvar, och just nu så kvittar det, man ser det ändå inte.

Igår kväll var vi bjudna på 40-årsfest till Niclas som är vår granne. Så himla roligt att ha så nära. Elin var hos farmor och Sixten var ensam hemma, det gick hur bra som helst.

Presenten var en korg med grill-tema.



Det här är Magnus och Anneli, som också bor i området. Anneli är gymnastikfröken på skolan.

Här är födelsedagsbarnet själv.


Jag har köpt nya solbrillor som är väldigt nöjd över, jag gillar dem verkligen.




Idag cyklade vi och badade, skönt!


Häromdagen fick jag ge barnen varsitt uppdrag för att tvinga ut dem och bort från dataskärmar och telefoner. Sixten skulle läsa fyra kapitel i sin bok och Elin skulle rita en teckning till mig. Då hittade jag dem här.



Idag har Krille, My och Alfred varit här och käkat. Krille hjälpte Fredrik att lägga golv på nya kontoret.

Alfred och Elin leker så fint ihop.


Han är så härlig, Affe!



Kommentera här: