ostron och pannkakor

Jag fortsatte firandet igår, med de bästa! Jag stekte pannkakor till Elin och Sixten och själv ordnade jag en liten skaldjursplateau. Fredrik var på ledarträff med hockeygänget i Mariefred så vi andra mös hemma i soffan. Elin fick bråttom i säng när hon förstod att pappa skulle sova borta och båda barnen fick sova i stora sängen, och Sixten satt vid datorn. Så jag gjorde en brasa och hyrde en film. Så skön lördag!



Idag är det målvaktsträning för Sixten, och Fredrik har precis ringt och bokat pizzamiddag till ikväll. Jag tänkte göra portergryta ikväll så är middagen förberedd till i morgon. 

Nu börjar sportlovet, det betyder sovmorgon för Sixten och så får han gå till fritids och käka lunch och hänga lite med kompisarna så kan han gå hem lite tidigare, det blir skönt för honom att slippa läxor.

Kommentera här: