Adventstid

Lite bilder från de gångna dagarna.

I torsdags var jag och Elin ensamma hemma när Fredrik och Sixten och Krille var på hockey i Stockholm. Sixten fick det i födelsedagspresent av oss. Då passade Elin och jag på att mysa hemma med pyssel och god mat. Elin har nu lärt sig skala räkor själv.



Jag köpte en ny sorts bubbel som är en blandning mellan glögg och bubbel. Glöet.


Smaken är väl sådär om jag ska vara ärlig. Glögg ska vara glögg och bubbel ska vara bubbel, tycker jag.

Igår provsmakade vi årets smak på glögg från Blossa. Den var faktiskt riktigt god, ihop med bästa adventstilltuggen. Pepparkakor med ädelost och baconlindade dadlar.


Jag gillar verkligen den här ljuscirkeln som jag köpte från Blomsterlandet.


Här tog jag fruktskålen och planterade två orkidéer i tillsammans med några vita hyacinter. Julfint.


Här är en frisyr jag är lite sugen på, den här kanske det blir till våren. Lugg är ju så snyggt tycker jag.


Kommentera här: