Cocktails n'dreams. Och panko.

I helgen har vi haft drinkblandarfest. Vi är nämligen bjudna på cocktailfest på lördag hos Tobbe och Linda i Stockholm och vi har alla blivit indelade i lag där alla lag har fått en spritsort tilldelat sig och med den som bas ska vi nu bjuda alla andra på en cocktail. Jätterolig idé, ända tills vi fick whiskey! Jag avskyr ju smaken av whiskey så att göra en drink på det som ändå blir god är ju en utmaning som heter duga.


I lördags bjöd vi in de andra lagmedlemmarna till oss och så spånade vi loss och blandade drinkar hej vilt. Det var väldigt roligt. Vi bestämde oss för en som alla gillade men nu verkar det som att alla har ångrat sig och vill gå på en annan linje. Jag kan vara lite mer tydlig i ärendet på söndag, för att inte avslöja för mycket nu. 

Till efterrätt hade jag gjort en paj inspirerad av halv åtta hos mig i veckan då någon gjorde en pecannötpaj som såg så god ut. Men eftersom det inte går att uppbringa en jävla pecannöt i hela Sörmland så blev det en paj med sötsalta kanderade mandlar istället. Den var i alla fall god, och mäktig. 

I söndags klippte vi ner en del av häcken. Jäkligt mycket jobb och inte alls roligt. 

Jag bara går runt i trädgården och ser allt som måste göras i vår. Undra om man kan muta någon att jobba lite här. En son. En syster. Eller tiggarna i Mariefred. Vi får se. 

Den här vilsna solrosen var i alla fall fin i motljus.

Vi var och storhandlade i helgen, och fick full avstämning på 7 kassar mat bara för att jag glömde scanna en jävla påse panko. Fredrik hällde i sig en redbull när det var över för att inte få ett sammanbrott.  

Vi ska troligtvis aldrig panera något med panko igen. 

Kommentarer:

1 Helen:

Förmodligen kan den där systern både räfsa och rensa ogräs!

Kommentera här: