Sommarkänslor

Vi fortsätter väl med sommarbilder härifrån.
Idag var Sixten och jag hos tandläkaren, de kollade hur det går för hörntäderna, och de är på väg ut verkade bilderna visa.

När jag hämtade Elin tog jag med hennes cykel så hon fick cykla hem. Nu är det bara att öva öva öva.


Väl hemma fick hon rasta sig lite i vattenspridaren medans jag satte potatisen.
Sixten var ute och cyklade med Emilia innan fotbollsträningen.



Det är så härligt nu när häggen blommar och syrener är på väg att slå ut! 
Det är många blommor på våra små äppelträd.



Detta är sura körsbär, inte så goda att äta, men vi brukar muta Annis att göra saft om vi plockar nån hink åt henne.

Detta är tomatplantor som Elin haft med sig från dagis, hoppas de överlever omplanteringen.


Fredriks chiliplantor är snart redo för utplantering i landet tror jag.


Detta är spetspaprika, vore kul om det blev något av dem också.


Nu är trädgården redo att njutas av, så när som på lite gammalt bös i nån rabatt som man skulle kunna rensa bort, men man måste ju hinna njuta lite också, inte bara känna massa måsten så fort man går ut i gräset.

Vi har påbörjat ett renoveringsprojekt inne, det ska bli ett litet kontor och vinterklädesförvaring i förrådet.




Kommentera här: