Elins pysselhörna

Nu är jag klar med Elins pysselhörna. Ett nytt skrivbord fick hon, och så har jag ersatt bokhyllan med en mindre hylla. Byrån har vi plockat bort helt, det var mest ritsaker i den ändå, och gosedjur. Det blev en extralåda under sängen till för gosedjuren. Plastmattan under stolen skyddar golvet mot repor från stolshjulen.

Tycker själv att det blev väldigt mysigt.



Det mesta kommer från Jysk. Jag tycker att den här söta hyllan är en bra förvaring. Här finns pärlplattor och två storlekar pärlor, snäckorna från Thailand, en kvist eucalyptus och babuschkan vi köpte i Prag, om än i delad form tills vi hittar alla under- och överdelar. Här finns också plats för mer minnen och färdiga pyssel. Ljusslingan är batteridriven. Fågelholken har jag pysslat ihop en gång i tiden.

Vi har haft drivor av pennor och kritor i mer eller mindre taskigt skick. Tuschpennor med intryckt spets, tre blåa men ingen röd, avbrutna kritor, slöa saxar och lim med bara slut kvar. 

Så jag köpte lite nya tuschpennor och sånt och gjorde ett bra pennställ i en korg. Jag klippte toarullar i lagom längd som gör att pennorna står stadigt i korgen och inte ligger i en enda hög. 



Sen kan man lyfta ur den mindre korgen när man använder tuschpennorna.



I skrivbordslådorna ligger allt pyssel. Jag köpte en besticklåda för att organisera piprensare, lim, saxar och annat glittergrejs.



I bokhyllan bor Barbie och hennes kompisar. Och böckerna står så att Elin själv kan ta ner dem.

Jag sprayade metallsidorna vita, de var svarta när jag köpte den.


I dockhuset är det full aktivitet. Mamman lagar nog middag. De har visst skaffat sig husdjur.




Elin och jag är hemma idag för hon har feber, då passar hon såklart på att testa allt nytt.















Kommentera här: