Lördag och söndag

I lördags hade vi inget att ställa klockan till, det är så skönt, att slippa jäkta upp och fixa hockeyväskor och snabbfrukost vid diskbänken. I stället kunde vi koka ägg och duka fram leverpastejmackor framför tända ljus.
Sen åkte vi till farmor och farfar och fikade. Fredrik köpte bakelser.
 
 
 
 
Ser ni att han har ett blåmärke på hakan. Han fick en fot där i torsdags när de åkte pulka på fritids.
 
Sen åkte vi till Katta och Henke som bjöd på middag, Henke hade gjort Texas Chili med tillbehör. Så trevligt, vi började med bästa champagnen, Bollinger.
 
 
 
 
Henke visade sina chilifrön som han beställt på nätet, och en liten påse gödningsmedel. Vi var förundrade att den gått igenom tullen.
 
 
Till efterrätt fick barnen glass.
 
 
Vi andra fick chokladfondant. Henkes paradgren.
 
 
 
Vi spelade Pictionary. Det är himla roligt, rita och gissa-spel.
 
 
Vi sov kvar och sparade taxipengar.
Det var smart, för då fick vi fantastisk frukost dagen efter.
Vi pressade juice.
 
 
 
Henke gjorde såklart amerikanska pannkakor, med lönnsirap.
 
 
Sen åkte Fredrik och Sixten på hockeyträning. Elin och jag åkte hem och plockade lite, sen var det allmänhetens åkning i Mariefred så vi återsamlades där och åkte lite skridskor. 
 
 
 
Efter det var det dags för fika hos oss, så vi köpte lite gott från Printz i Stallarholmen och tände en brasa hemma. 
 
 
Sen plockade jag fram massa kläder som jag ska sälja på loppis i helgen. Jag sorterade bort lite som är vinterkläder som jag får sälja i höst i stället, och lite kläder som Elin fått/ärvt som inte passar ännu, och lite barnkläder som jag vill spara. Sen blir det ca 3 flyttlådor kvar som jag hoppas bli av med i helgen.
 
 
Resten av kvällen jobbade jag ikapp lite, eftersom jag var ledig i fredags. Vi kollade på film och tog en tidig kväll. 
Nu har vintern kommit tillbaka, det snöar massor ute, två månader försent, tyvärr. Sommaren känns avlägsen och jag ser att exakt denna dagen förra året tog vi ner trädet på baksidan i Aneby, klädda i bara tjocktröja och brallor.
 
 

Kommentera här: