Tyskland

Så blev det en liten sväng till Tyskland även i år. Vi tog med Fredriks föräldrar denna gången.

Båt från Trelleborg till Travemünde i söndags.

Vi kom iland 7.30 på morgonen och åkte in till Travemünde för att få lite frukost.
Här äter man rå köttfärs på fralla. Mycket märkligt, men gott!

Barnen satt i solen på en bänk med sina mackor.

Sen promenerade vi längst ut och tittade på båtar och lät Elin och Sixten leka lite på lekplatsen.

Sen åkte vi långa omvägar till Rostock och kikade på naturen och så stannade vi till i Wissmar för att äta lunch.

Vi åt på en italienare som var trevlig.

Sen drog vi vidare till Rostock och checkade in på vårt hotell. Efter lite vila tog vi spårvagnen till stan och käkade middag.

Idag åkte vi med tåget 11 minuter och hoppade av i Warnemünde. Det är en riktigt mysig badort som vi besökte förra året. Solen stekte och vi hängde på stranden hela dagen.

De är fantastiska de här små badhytterna.

Dagens lunch!

Ikväll besökte vi en traditionell tysk restaurang.

Men när man inte är så haj på språket och menyerna inte är på engelska får man ibland bita i det sura och uppskatta sin traditionellt tyska... pizza. Med kyckling och creme fraiche.

Det är så fruktansvärt varmt, vi duschar när vi ska ut, och när vi kommit hem. Sover med alla fönster på vid gavel. Temperaturen går inte under 22 på natten, och i morgon ska det bli uppåt 37 grader. Men vi drar då vidare till Lübeck så viss del av dan får avnjutas i ac-styrd bil.