Påsken!

Nu är vi hemkomna efter en påskhelg på olika håll i landet. 
Jag och Elin åkte till Aneby för att hälsa på mina föräldrar. Fredrik åkte norrut för att hämta ett flissläp vi köpt i jobbet, och Sixten åkte med farmor och farfar till stugan utanför Sveg.
 
Elin och jag hade en jättemysig helg i Aneby. Lite bilder:
 
 
 
 
Hon fick en dagbok ihop med sitt påskägg som hon suktat efter länge. Med hästar på, och lås med liten nyckel.
 
 
Till lunch på långfredagen gjorde jag toast med gubbröra, en lite lyxigare variant med löjrom och vaktelägg.
 
 
 
 
Solen gassade mot husväggen och vi njöt av varm choklad med baileys.
 
 
 
 
En påsktårta på Påskafton.
 
 
Favoritsysselsättning: Titta i mormors smyckeskrin och para ihop örhängen och titta på fina halsband.
 
 
 
Vi besökte en ganska ny butik ute på landet i Flisby som heter Butik Botanik med massa fina växter, krukor och annat kul för den inredningsintresserade.
 
 
Vi firade med ett glas prosecco att dessa unga tu varit gifta i 45 år. Safirbröllop.
 
 
 
Fredrik åkte och hämtade släpet och drog sedan ner till Sveg och överraskade Sixten och farmor och farfar. Han stannade där några dagar och de verkade haft finare väder än oss i Småland.
 
 
 
 
Nu har Fredrik och jag kommit hem igen medans Elin är kvar hos mormor och morfar och Sixten är kvar uppe hos farmor och farfar och har påsklov en vecka.
 
 
 

Kommentera här: