Bandvagnar och räkor!

Sällan längtar jag så mycket till sängen som på söndagskvällar. Det måste väl betyda att man sover för lite på helgen, men det borde också innebära att vi får mycket uträttat på helgerna?


Igår började vi dagen med att skjutsa Sixten till kalas hos Sten. Har aldrig varit med om ett barnkalas som hålls mellan 9.30 och 12, men å andra sidan har man ju resten av dagen öppen för roligheter när kalaset är slut. Så efter det åkte vi till Vingåker Factory Outlet. 

Vi köpte höstkängor till barnen, fodrade skor som var jättefina. 


Även om de här, ett dygn senare hunnit bli lite smutsiga. Men det är väl det som är meningen? Skor ska användas!

Sen blev det lite annat smått och gott också, en vinteroverall till Elin. Fredrik köpte också skor och även nya vardagsbestick från Fiskars bland annat. 


Här presenterades man ju för en utmaning som heter duga. Delicato outlet. Utan problem kikade vi lite och köpte sen mjukglass till barnen. 

Själv åt jag en överraskande bra räksallad på caféet.

På kvällen återsamlades vi hos oss och jag gjorde en pasta med räkor, lime och curry. Mycket trevligt!

Idag vaknade vi tidigt och åkte allihop på hockeyträning. Elin och jag kollade in lekparken innan träningen började.

Sen åkte vi direkt till Arsenalen som hade uppvisningsdag av gamla stridsfordon. 

Här ska Fredriks kusin Micke precis hoppa ner i en PBV 501 och köra rundturer med folk. Det var supermycket folk och köer till allt. Efter uppvisningen köpte vi med oss lunch och åkte hem till Fredriks föräldrar en stund. 


Sen var det simdags för Sixten och eftersom Fredrik skulle hjälpa Bosse i garaget en sväng så  fick Elin var kvar hos farmor medans Sixten och jag åkte till Thomasbadet, och när Sixten simmade så bytte jag om och sprang knappt 7 km ut mot P10. 

Nu är klockan strax efter 22 och jag är dödstrött. Vi har kollat på film och barnen sover sen länge. Så har man hunnit med en del den här helgen också. Tummen upp för det!

Kommentera här: