Marknad och Stallarholmsloppet.

I fredags kväll var det hockeyträning, så lägligt när Fredrik var borta. Så vi fick ha fredagsmys i ishallen, bokstavligen. Elin hade en burk med chips med sig.

När vi kommit hem värmde vi oss framför brasan och ungarna fick plättar medans jag, min vana trogen käkade kräftor.

Igår var det marknad i Strängnäs så vi åkte dit ett par timmar och plöjde igenom. Barnen hade fått varsin peng från farmor och farfar så de åkte lite karuseller och köpte lite godis. Sixten köpte en djurgården-keps och djurgården-halsband.

Själv köpte jag det vanliga. Gott!


Sen var det dags för Stallarholmsloppet. Jag hade tänk springa och Fredrik skulle vara funktionär men han insåg att han inte skulle hinna hem i tid så jag fick ta över rollen som flaggvakt. Tore och jag stod och viftade med flaggor och visade löparna vägen längs banan.

Cissi, Cissi, Christer och Mattias sprang. Här kommer Mattias på lätta fötter på sitt andra varv.

På kvällen var vi bjudna på middag hos Cissi och Mattias, supertrevligt.

Här är deras barnbarn Nils som de var barnvakt åt, Fredrik är så gullig med de minsta i sällskapet jämt. Den här bilden på dem är fantastisk.


Cissi, Cissi och jag nattvandrade en sväng på stan eftersom det var tivoli och en del ungdomar ute, men det var så lugnt så vi nattvandrade hela vägen in på Harrys. 

Den här bilden är så sjuk, det ser ut som min knepiga arm men det är Cissis arm som håller i flaskan. Himla roligt.

Idag har vi tagit en härlig promenad i det vackra höstvädret.

Kommentera här: