Nyfångad Gös

Vi åker ju till skytteklubben på tisdagar och torsdagar hela familjen, det är himla roligt.


Idag sköt jag 189, helt okej, men 8orna störde mig.

Ronny, som håller i bitarna på klubben är fiskare till dagligdags, och idag hade han med sig 1 kg nyfångad gös till oss. 


Med det gjorde jag den här underbara skapelsen till middag.

Det är smörstekt byxad gös, potatispuré, vit sparris, knaprig bacon, kapris, färskriven pepparrot och brynt smör.


Hur jag vet att jag lyckats? Jo för att om Fredrik utbrister Fuck vad gott!! Då vet man att det faktiskt är gott också, han är min största kritiker och strösslar inte med beröm ska gudarna veta. Särskilt inte om en fiskrätt.

Vad betyder "byxad" undrar ni? Jo då har man filéat fisken så det ser ut som ett par byxor, med två byxben.


Kommentera här: