Fars dag

En ganska händelselös helg har passerat. I fredags var grabbarna på hockeyträning medans jag och Elin förberedde fredags-tacosen.

I lördags var jag och Elin och tittade på träningsmatch för Sixtens hockeylag medans Fredrik var på en ledarskapsutbildning i Mariefred. När vi kom hem dök Cissi och Nour upp för lite fika. På kvällen kom Fredriks föräldrar på middag och jag hade gjort oxrullader och ananaspaj med glass. Vi åt så vi storknade, och svärfar fick med sig en matlåda.


Idag var det träning som vanligt på morgonen och under tiden vek jag veckans tvätt, 400 maskiner. Sen blev det falukorv-och-makaroner-lunch innan vi gick ut och tog ner studsmattan för säsongen. Fredrik fick ett litet paket av barnen i Farsdagspresent.

En rosa flamingo med glittriga ben att hänga i julgranen och två pytteminismå pepparkaksformar.


Och ett lottpaket. Barnen hejar friskt på under skrapet.

På eftermiddagen gick Elin och Fredrik till gympan medans jag och Sixten åkte till simhallen i vanlig ordning. Dessvärre var det några skitungar som bråkade och puttades med honom i omklädningsrummet när jag var på affären så när jag kom efter 20 minuter låg han inte i poolen och övade ryggsim utan satt på kanten och var lite ledsen. Vi fick vända och åka hem igen. Typiskt att man själv inte är med när något sånt händer. En vuxen såg att han var ledsen och gick med honom in i omklädningsrummet men då hade bråkstakarna dragit.


På vägen hem stannade vi och hämtade med oss farsdags-middagen. Mac Donalds. När pappan själv får välja.

Sen insåg jag att den här "rätt händelselösa helgen" innehöll massa kul. Ändå.

Kommentera här: