En strippa och en elitsimmerska på julbord!

Igår var jag bjuden på smygpremiären av Vidbynäs julbord. Vi har på jobbet varit gäster i många år på Torekällberget som har brunnit ner. Nu har de flyttat verksamheten till Vidbynäs som är en golfclub som ligger utanför Nykvarn. Det är väldigt fint där, men själva stället ligger lite för offside för att vi ska vilja hålla våra julbord för jobbet där, så vi har valt bort dem de senaste åren.
 
Igår hade jag i alla fall fått en VIP-inbjudan så jag åkte dit. Jag tog med mig Katta, eftersom hon fyllde år igår, och för att jag vet att hon verkligen skulle uppskatta temat, som var "Havets läckerheter".
 
 
När vi kom dit fick vi mingla med bubbel och trevliga snittar. 
 
 
 
 
 
 
Sen fick vi komma in och sätta oss, det är en jättemysig lokal som känns lite fjällhotell faktiskt. 
 
Sen var det dags att gå och hämta mat. Ojojojoj, vilka härliga skaldjur!! De hade allt, ostron, hummer, musslor, räkor både rökta och vanliga, krabbklor och vanliga kräftor. Sen fanns ju utöver det även ett traditionellt julbord. Så sjukt gott!!
 
 
 
10 stycken såna här rackare slank ner!  Man passar väl på? 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vid vårt bord satt två sällskap till och bland annat den här mörkhåriga damen, som visste vem min kollega Carro är, för hon var själv kollega med Carros man. Så vi pratade lite och märkligare människa fick man då leta efter. Men vi skrattade gott ihop. Efter några glas vin började hon gissa på våra yrken. Hon gissade att Katta var elitidrottare, och det känns ju inte helt orimligt, hon tyckte att Katta var lite lik Alshammar. Sen kom vi till mig, och då hade vi alltså rätt tidigt kommit fram till att vi hade gemensamma bekanta, men det tappade hon bort någonstans mellan snapsarna för då gissade hon att mitt yrke var strippa, haha. När jag påminde henne kom hon ihåg att vi faktiskt pratat om vart jag jobbar ca 30 minuter tidigare. Jag sa att det var helt okej om hon trodde jag var strippa, jag kan bjuda på det, vi kan låtsas det ikväll.
 
Men alltså. Vissa saknar liksom ett filter mellan hjärna och munnen.
 
 
Så himla trevlig kväll fick vi i alla fall. Bjuden på massa gott att äta och dricka, det är inte varje dag. Vidbynäs julbord kan jag verkligen rekommendera. 
 
 
 

Kommentera här: