Valborgsmässoafton

Nu har vi haft en lång härlig vårhelg. Vi började i fredags med att åka till Eskilstuna, jag och Cissi. Vi började med lite drinkar på Pinchos. Godisdrinkar.


Sen gick vi till Biff och Grill där det var disco. Vi dansade till stofilen Brinkenstjärna som dj'ade precis som han gjorde på 80-90-talet. Samma låtar också. Tycker definitivt att musiken kunde vara bättre men det var kul att få komma ut och lufta sig lite.

I går var vi i Strängnäs och kikade på majbrasan på Visholmen. Det finns en video på min kanal på Youtube på när de sjunger och brasan tänds.

Efter brasan gick vi hem till Cissi och käkade god efterrätt som Henke hade gjort.


I morse tog jag fram en konserv med croissanter som bara rullas ihop och penslas med ägg och sen bakas i 10-12 minuter. Jag fyllde våra med nutella också, är det lyxfrulle så är det.

Sen hade vi en grymt skön dag i trädgården i solen. Henke kom hit och Cissi, med alla barn och så vi grillade korv och det hoppades i studsmattan.


När det var middagsdags dög inget annat än grillat denna härliga vårdag. Entrecote och ryggbiff. Vitlök i folie, halloumi, baconlindad sparris. Till det blev det potatissallad och en bönsallad med tomater, fetaost, bönor, avokado och bladpersilja. Nu ska jag inte äta på 3 veckor. Hej Nutrilett, vi är bästisar från och med nu. Tänkte komma lite närmare min målvikt inför sommaren, har typ 14 kg kvar att gå ner så vi får se hur långt det räcker. Sen blir det nog LCHF, en bra metod att köra på sommaren tycker jag och det är det vita brödet och kolhydraterna som är boven.

Mitt i maten kom glassbilen och det blev så bråttom ut att skorna rationaliserades bort. Det gör inget, det är lyckliga barn som kommer i säng ikväll.

Kommentera här: