Jobb och sjuka män

Fick jobba hemifrån med sjukt barn i veckan. Det har gått bra, vi har åkt fram och tillbaks mellan jobbet och hemmet några gånger med grejer bara. Ikväll satt jag till kl 22 och fakturerade, skönt att ha det gjort innan helgen.


Här har Elin precis berättat att hon minsann har morfarkryddan på sitt ägg. Morfar som alltid har Aromat på frukostägget.

Sixten spelar ett spel på datorn online, med runt 100 andra spelare. Då knatar jag förbi skärmen och råkar se vad han döpt sin spelgubbe till. Han utbrast; men vaddå, jag vet inte ens vem Hitler är, jag bara såg det nånstans.


Dags att prata lite historia med den unge herrn.

Jag köpte en ny cykel till honom häromdan. Efter en halv dags cyklande går växelörat av!! Sicket skit, som tur var fick vi reklamera skiten, och köper en ny cykel i en annan butik.

Vi skulle åkt till Aneby ikväll egentligen men Fredrik har spenderat hela eftermiddagen på akuten i Södertälje. Han har haft ont i bröstet ett par dar och idag hade armen börjat domna, så vi tyckte det var läge att kolla upp. Han fick en hårdhänt kram av en arbetskamrat häromdan och då liksom knäppte det till i bröstet tyckte han, men revbenen var hela och de röntgade lungorna också. De kollade Ekg också men allt såg bra ut, så det är kanske bara en muskelbristning eller inflammation som smärtar.


Så tidigt i morgon drar vi till mina föräldrar ett par dag. 

Kommentera här: