Håkan och Malmö.

Ja, jag vet att ni väntar på helgens sammanfattning. Här kommer det.


Tåg!! Vilket överlägset sätt att resa egentligen. Sitta avslappnat runt ett bord och umgås medans skogar och åkrar susar förbi utanför fönstret, i betydligt snabbare hastighet än en bil.
När SJ kör som de ska så älskar jag att resa med tåg.

Efter 40 minuters försening kom vi till Malmö och checkade in på Scandic Kramer på Stortorget. 

Vi gjorde iordning oss och gick till Mello Yello på Lilla torg och fick oss en fördrink.

Sen hade jag bokat bord på Kol och Cocktails, en rätt nyöppnad restaurang i Malmö. Fan-tastisk! mat.

Efter middagen gick vi till mitt gamla stammishak Paddys. Mycket folk och trevlig atmosfär. Sen var Fredrik trött så han gick tillbaks till hotellet, han har ju ändå jobbat dubbla skift några dar denna veckan. Vi andra gick på nattklubb, Etage.

Dagen efter turistade vi oss lite genom att vår vana trogen åka en paddan-runda. Det är ett trevligt sätt att se stan på. Sen promenerade vi genom stan till Möllevångstorget. De andra var lite besvikna på att ingen blev skjuten under vårt besök där, men man kan ju inte få allt..? 

Middag intogs på ett steakhouse på Lilla torg. Min köttbit, knappt stekt.

Sen var det dags för 3-fika. Solen stekte!

Sen gick vi tillbaks till hotellet för att svida om och gå mot Mölleplatsen som var kvällens skådeplats för Håkan-konserten vi kommit till Malmö för. Tusentals människor köade utanför och vi slog oss ner vid kanalkanten för att ta en drink innan vi gick in.

Väl inne var det kisspaus, sen jobbade vi oss genom folkmassan mot scenen.

Och konserten? Ja den var precis lika jävla magisk som tidigare. Ola Salo var en av gästartisterna, och jag var så lycklig över att få höra dem tillsammans sjunga Calleth you cometh I. Så sorgligt att det nu är flera år innan man får chans att se honom igen.

Avslutningsvis köpte vi falafel, för det äter man ju när man är i Malmö, hade Cissi och Mattias hört. Såklart. Det var så roligt att få visa "mitt" Malmö!


På Youtube ett par klipp från kvällen. Jag skrålar till Känn ingen sorg, det vill ingen missa, väl?

Kommentera här: