Bröllopsyra!

Äntligen var det dags för årets fest. Vi har länge sett fram emot Tobbe och Sussies bröllop.

Vi lämnade barnen hos farmor och farfar och sen åkte vi mot Södertälje. Krille, My, Fredrik och jag.

Elin och farfar satte upp tältet, men jag tror inte någon var sugen på att sova däri. Det är kul med tält ändå.


Väl incheckade på Scandic i Södertälje besökte vi spaavdelningen.

Så himla mysigt.


Sen gjorde vi iordning oss och tog en taxi till bröllopsparets underbara hem i Södertälje. Där var en stor röd matta utrullad som matchade kvällens klädkod "Red carpet look".

Kvällens huvudpersoner. Min fantastiska chef Tobias och hans härliga blivande fru Susanne. 


Så här tjusiga var Fredrik och jag.

Mina goa vänner My och Carro. Vi väntar på fjärde musketören Bea.

Själva ceremonin var ganska kort och enkel, precis som jag vet att Tobbe ville ha det, han avskyr att stå i centrum. Det blev ändå känslosamt och fint, under en rosenbåge mitt i trädgården.



Vid middagen. Det var Alla tiders matlagare som stod för maten.

Väldigt god mat. Röding i foliepaket, grillad dovhjort, vildsvinsspett och tillbehör. Fantastiskt gott!

My och Krille.


Carro och jag.

Vi hade så jäkla roligt.

Bandet som spelade var grymt. På min youtube-kanal finns ett klipp på bandet. Sångerskorna är Jessica, Sussies syster, sångerska på Wallmans salonger och Sara, körsångerska med förflutet som körtjej bakom Tommy Körberg bland annat.

Ja det var en på många sätt magisk och sagolik kväll som avslutades med fyrverkerier. 

Ångrar så att jag inte tog mer bilder på deras fantastiska hem. Måste åka dit igen snart och gå loss med kameran.

Kommentera här: