Hemma igen!

Klockan 05.25 svensk tid landade vi på Arlanda, 20 minuter före utsatt tid och därmed är vår tre veckor långa semester över för den här gången. 


Vi delade transfer till Krabi flygplats med några vi träffade på flyget ner, sen har vi stött på varann då och då under resan och vi bestämde att vi skulle åka ihop till flyget när vi insåg att vi skulle resa hem samtidigt. De skulle till Helsingborg och hade bestämt sig för att övernatta i Doha innan de flög vidare, men vi var rätt nöjda över att få komma hem så fort som möjligt. 

Första flyget tog 7 timmar och Elin somnade såklart sista halvtimmen. 

I Doha fick vi även denna gång vänta i ca 5 timmar, så vi käkade på en italiensk restaurang och Sixten sov i soffan under tiden. 

På sista flyget lyckades vi få lite sömn allihopa och nu, i bilen på väg hem, har båda barnen somnat direkt, välbekant och lätt att somna i bilen antar jag. 

Nu gäller det att hålla sig vaken tills ikväll, i vårt huvud är klockan nu 13, fast solen har inte ens gått upp här hemma.


Kallt har ni det också! 

Avslutar med några bilder från en räddningsaktion vi hade i Cissis och Mattias hus igår. Jag kan ju inget om fåglar men jag tror det är en kolibri. Liten och rädd men hoppade tacksamt upp på min hand och lät sig eskorteras ut. Jag fick till och med klappa den. 

Kommentera här: