Pepparkaksbak

Igår bakades det pepparkakor här. Inte alls mysigt, men på nåt sätt ett ont måste när man har barn. De tycker det är jättekul. Kladdigt. Omständligt. Tidsödande. Jag måste assistera med allt från kavling till utstansande av kakor och upplägg på plåt. Dvs allt! Plus; vem tror ni får städa efteråt, när de ledsnat? Jojjomensan, yours truly.



Det blev en och en halv plåt och visst är de söta, de där minimini-grisarna och hjärtanen. Men köpepepparkakor är godare får jag nog erkänna.

Elin hade med sig en julkorg hem med 4 pepparkakor som hon bakat på dagis och fick ta med hem till familjen. Hon åt upp alla 4 medans jag lagade middag. Det gjorde mig ingenting, fröken sa att vi fick äta på egen risk, de var "rätt mjöliga". 

Jag tycker det är fantastiskt att hon kan skriva sitt namn nu, även om ordningen på bokstäverna är lite blandat.


Kommentera här: