Krakow dag 3

Idag var det ytte pytte lite svalare ute och vi knatade efter frukost till slottet där kung Sigismund ligger begravd. Vi besökte drakgrottan och drack en öl.

Vi köpte iste med citrongräs i, det smakade uppblött hö. Blörk.

Sen var det dags för lunch. Lite ironiskt att Krakows bästa restaurang enligt tripadvisor är en sushirestaurang. Det säger ju en del om Polens matkultur. Vi letade i alla fall upp den och köpte lunch där. Den tog vi med oss ner till floden och satt i gräset en stund. Sen fick vi gå och köpa kebab till Fredrik.

Vi har gått över 20 000 steg idag också, det känns verkligen i fötterna.

Och när man har suttit en stund märker man när man reser sig att det är lite ljummet. Det går inte riktigt förklara vilken hetta det är här. Det är thailandsvärme, fast utan pool och hav liksom.

En red velvet cupcake till tre-fika.

Ett litet stopp på en båt i floden.

Och här väntar Henke och jag på de andra utanför vårt hotell.

Idag åt vi middag på ett amerikanskt steakhouse. Sioux. God mat men lite tafflig service. Superstora portioner. Jag åt vitlöksfrästa räkor till förrätt och oxfilé med grekisk sallad och tzatziki till varmrätt.

I morgon ska vi njuta av ännu en grym frukost, sen tar vi en taxi till flygplatsen och åker hemåt.