Cocktailfest

I lördags var det äntligen dags för cocktailfest i Stockholm. Vi tog bilen in och checkade in på Scandic Anglais vid Stureplan. Sen bytte vi om och tog ett glas i hotellbaren medans vi väntade på de andra.
 
Sen gick vi till Vapiano och käkade pasta. Bra att grunda med, tänkte vi.
 
Strax innan kl 19 var vi hos Tobbe och Linda. Därefter följde en kavalkad av cocktails och spännande serveringar. Här kommer champagne-mojiton in på en stor spegel, till tonerna av Star Wars.
 
 
 
 
Den var verkligen jättegod. Min favorit.
 
Sen fick vi en hallonmojito av Rom-laget. Den var också supergod.
 
 
 
 
Gin-cocktailen vann. Det var smak av Earl Grey och serverades i en liten kopp. 
 
 
 
Sen var det vår tur. Vi hade fått Whiskey att blanda en cocktail på. Det var en supersvår uppgift. Jag avskyr ju whiskey och vet inte många tjejer som gillar whiskey heller så det blev en utmaning att göra en cocktail som ändå var god. Här är vår variant. Den innehåller förutom whiskey även havtornsjuice och sprite. Lite äggvita i shakern för att få ett fint vitt skum, och sen hade jag ordnat en låda kolsyreis som ordnade till effektfull rök. En physalis på kanten och så var det dags att servera. 
 
 
Sist ut var Vodka-laget. Här skakas det loss. Det blev en Vodka Sour!
 
 
 
Vi kom näst sist i tävligen, men det gjorde verkligen ingenting, det var en svår utmaning. Alla var så engagerade och peppade. Så himla roligt.
 
 
Efter förfesten gick vi till Soap Bar och jag har verkligen haft bättre söndagar, om man säger så.
 
 
 
Vi åkte direkt till Katta och Henke för att hämta Sixten som sov över hos Kalle. Sen hämtade Fredrik Elin som var hos farmor och farfar och sen spenderade vi eftermiddagen i solen på altanen hos Katta och Henke. Härligt i solen. På kvällen blev det pizza och godis i soffan. På onsdag tänkte jag och My träna, hoppas jag är nykter tills dess.

Kommentera här: