Färskpressad morgonsmoothie, nybakat och råbiff

Ibland glömmer jag bort de där maskinerna som står i skåpen och som är till för att göra livet lite enklare. Så därför dammade jag av min bakmaskin i onsdags kväll och i torsdags när vi kom hem och skulle äta soppa så doftade huset även av nybakt bröd. Det var ett superbra recept, brödet var luftigt och fint. Inte så kompakt som jag minns att bakmaskinsbröd kan bli.


Sen har jag ju en köttkvarn till min Kenwood då i fredags blev det hemmamalda hamburgare till övriga familjen och jag fick råbiff. Supergott!

 

Sen, för att göra köksmaskin-helgen komplett så tog vi fram råsaftcentrifugen i lördags. Sixten var på hockeyträning och Fredrik är hela helgen på ledarskapsutbildning för hockeyn. Så Elin och jag gjorde smoothie på apelsiner, äpplen, morötter, spenat och avokado.

 

Kommentera här: