Weekend bokad

Vi har ju pratat länge om att åka till Krakow. Fredrik är intresserad av Andra Världskriget och vill gärna se Auswitch. Katta och Henke och vi ska åka. Jag är måttligt intresserad av att åka till Polen, men tar en för laget tänkte jag. Nästa gång kanske det blir Italien, Frankrike eller Dublin, som lockar mig mer.
 
Så skulle vi boka men det var lite kort varsel och då var de billiga flygbiljetterna slut och vi skulle få mellanlanda på hemvägen från Krakow i Berlin i 2.5 timma och det var helt otänkbart enligt Fredrik, göra en knappt 2 timmars flygresa nästan 5 timmar lång var han inte intresserad av så vi fick tänka om. Polen springer ju ingenstans så den resan får vi ta senare. I stället ska vi hit:
 
 
 
Det blir Nice, ca 300 meter från hamnen ska vi bo. Vi åker torsdag till söndag om två veckor. Det kommer vara runt 20 grader varmt. Skaldjur, champagne, tåg till Monte Carlo, franska rivieran, gott rödvin, dessertostar.
Jaa, behöver jag säga att det blev en vinst för mig att den sena bokningen gjorde att vi inte hamnade i betong-regniga krakow med gråa korvar, förintelseläger och sauerkraut?
 

Kommentera här: