Påsk 2016

Så har vi äntligen påsklov i detta huset. 
 

 
Jag har plockat upp alla kryddkvarnar över fläkten. Blev bra tycker jag. 
 
 
Mattias och Cissi var och fikade/dinerade och vi har ritat hur köket kommer bli när utbyggnaden är klar. Vad jag längtar nu! Nu ska vi söka bygglov. 
 
 
Jag bakade en påsktårta som inte fastnade på bild när den var klar. Det blev en himmelsk jordgubbstårta med riven choklad på som ett fågelbo och chokladägg i.
 
 
Vi var bjudna på påskaftonsmiddag hos Fredriks föräldrar. Krille, My var där och Fredriks farbror med familj var också uppe från Brännehylte och hälsade på.  
Jag hade köpt en jättekvast med orangea fina tulpaner men hade ingen vas stor nog att förvara dem i innan vi åkte. 
Jag fick improvisera. 
 
 
Idag har vi beskurit äppelträdet. Hårt.
 
 
 
Fredrik tror att det kommer dö nu. Det tror inte jag. 
 

Kommentera här: