Reko kyckling

Jag har bestämt mig för att i fortsättningen bara köpa ekologisk kyckling. Det är så stor skillnad på hur de lever, de stackars djuren, och jag vill inte bidra till plågeriet det är att driva upp kycklingar i den industri som finns idag. 

Reko är ett företag som föder upp kycklingar i jättefin miljö. Tänk att det finns pullor som får leva såhär:


Det är dyrt med 129 kr kilot, men så himla värt det, och så ofta äter inte vi kyckling. Jag ska aldrig köpa annan kyckling igen. Jo, butiksgrillad kyckling köper vi ibland,  men aldrig den där frusna vattenpumpade skiten.


Penslad med soya, citron, smör och kryddor. Jag köpte smör på sprayflaska. Det ut som hårspray ungefär, smidigt att spraya på några gånger i ugnen och skinnet blir supergott och knaprigt.


Idag höll Elin mig sällskap när jag plockade i diskmaskinen. Hon väntade på att pappa skulle bli klar i telefon så han kunde hjälpa henne med pyjamas och tandborstning. 


Gjorde lite mellis häromdagen som absolut ingen ville äta. Rätt osportsligt faktiskt. 

Kommentera här: