Marmor och ljusstakar

Nu har jag äntligen fått mina saker från Zelected by Houze. Jag insåg att jag behövde göra plats för ljusstakarna någonstans och tyckte inte de passade in riktigt. På spiselhällen hade vi sedan tidigare husägare en bit laminalt-golv (?!) för att dölja fula märken där teglet var trasigt. Så jag tog bort laminatskivan som var utskuren perfekt och hade som mall. Sen klippte jag till en bit dekorplast med marmormönster och klistrade på. Sen la jag helt enkelt tillbaka laminatskivan. Det blev bra tycker jag. 
 
 
 
Jag köpte även tre kuddar. Marocco-inspirerat och en ljusrosa med tre stora träknappar. Fint!
 
 
Idag är RUT och städar hos oss så det ska bli så skönt att komma hem till rent hem! Fredrik är bortrest och kommer hem i morgon så jag har hyrt filmer och köpt kräftor. Inga överaskningar i det här hemmet inte. 
Sixten har avslutning på fotbollsskolan och det är disco som han ska gå på.
Härliga fredag!

Kommentera här: