Koppartejp mot mördarsniglar

Jag köpte tre rullar koppartejp för jag läste någonstans att det var väldigt effektivt mot mördarsniglar. De vill inte krypa över tejpen för den avger tydligen en liten elektrisk stöt i kombination med snigelslemmet som inte är helt angenäm så de kommer att kravla sig åt andra hållet i stället.  Vi hoppas det funkar lika bra som det ska enligt pappret. 
 Jag tejpade längs kanten på hela min odlingslåda. 
 
 
Jag har skrivit ut fina lappar och när barnen ätit sin glass så stal jag alla glasspinnar på Sagostigen igår som ett ufo, så nu har jag gjort tjusiga odlingspinnar som håller i vått och torrt.  
Ser ni att rädisorna och ruccolan börjat växa. Heja heja! 
 
Jag garvar lite åt att mamma säger att hon brukar plocka en hink ogräs om dagen,  det blir en kärra om dagen för mig om mitt ogräs ska envisas med att vara i monsterstorlek.
 
 
Avslutar med en favorit. Förgätmigej.
 
 

Kommentarer:

1 Mysan:

Kaffesump ska göra susen också ;D

Svar: Nackdelen är att det regnar ju bort!
Annika

Kommentera här: