fotbollsskoleavslutning, simskoleavslutning och rocky road!

I fredags var det avslutning på fotbollsskolan som Sixten gått på hela veckan. Det avslutades med vattenkrig mot ledarna, mycket uppskattat. Sen var det disco i matsalen på kvällen. Sixten hade 80 kronor med sig dit, egna pengar, och inte ett öre med sig hem. Godis, chips, ostbågar och läsk. Limbo och dansstopp. Det gör en discokväll komplett för en snart 7-åring.
 

Igår bjöd vi hem Pia och Jonas på middag, men det slutade med att vi gick dit i stället. Vi blev 10 vuxna och 10 barn. En liten spontanmiddag kan man säga. Grillbuffé!
 
 
Barnen åt inne, vi fick inte plats annars.
 
Och vi vuxna satt ute, ett grabbord och ett tjejbord.
 
 
Till efterrätt blev det Rocky Road-kladdkaka. Syndigt gott!
 
Idag har Sixten haft avslutning på simskolan. Han avslutade med stil, bomben.
 

Han har börjat lyssna på Kiss, tycker de ser väldigt spännande ut med sina målade ansikten. Så idag satte jag på lite videos på Youtube med Kiss. Han gillar musiken, och spelar gärna luftgitarr.
 
 
Mors dag idag och jag fick två amplar med växter. En som jag inte vet vad den heter. Men det är väldigt fina blommor i lila-röd nyans. Och en stor ampel med jordgubbar.
 

Någon som vet vad den här heter?
 
Jordgubbarna luktar jättegott!
 
I morse när jag vaknade var detta det första jag såg. Det är inte Fredriks fötter som tur är, de vill man inte ha upptryckta i ansiktet när man vaknar...
 
 
 

Kommentera här: