Trött pilgrimsbarn.

Den här veckan har Sixten varit på pilgrimsvandring med Stallarholmens församling. De har utgått från församlingshemmet och vandrat till olika kyrkor och andra sevärdheter. De har gjort sina egna vandringsstavar, passerat badplatser och lagat sin mat över öppen eld och funderat över viktiga saker,  hur man är en bra kompis,  varför vissa är fattiga och andra rika osv. Sen har det förstås pratats en del om Gud och Jesus också men det är okej tycker jag,  Sixten har verkligen gillat det, lite som ett dagkollo. Idag hade de fått rida,  klappa kattungar,  äta glass och åka vagn bakom åsna. 

Men det har nog tagit hårt på den lille gossen att vara ute i naturen och gå hela dagarna, i eftermiddags åkte vi till Eskilstuna för att hämta mina lagade solbrillor och efter en stund såg det ut så här i framsätet. 


Jag köpte en klocka,  har inte haft det på många år men nu känner jag mig redo för en på armen. Har även börjat gilla guldsmycken, (mina fina armband har jag haft ett tag) så det blev ett par balla örhängen också.


Kommentera här: