Vinter och vänner

Det var ett tag sen. Det blir lätt så när det rullar på. Det har varit mycket på jobbet och det är som vanligt mycket hemma. Det är ju jag som ansvarar för att båda små kommer till dagis/fritids på mornarna, och sen jobbar jag 8 timmar för att sen hämta båda. Hem och laga mat, med ett hungrigt monster hängandes i benet. Den andra otåligt tjatandes om när vi kan spela tv-spel ihop. Sen kommer Fredrik och vi äter, sen ska barn badas och nattas. Sixten får lite egentid med oss innan han kommer i säng. Ofta åker jag iväg och tränar på kvällen så när jag kommer hem därifrån duschar jag, kollar tv i typ 20 minuter innan jag stupar i säng. Där emellan skall disken tas om hand, upp med rent i skåpen och ner med det smutsiga. Tvätten ska tas om hand, vika det rena och in i skåpen. Planera och ställa timern på maskinen så det är rent på morgonen så jag kan ladda torktumlaren på morgonen innan jag åker till jobbet. Sen sköter jag handling av mat, och kläder för den delen. Så, tummen upp för alla ensamstående, jag får i alla fall lite hjälp av Fredrik, när han inte jobbar sent.
 
I helgen var vi i pulkabacken med vänner. Det var kallt, en smula blåsigt, men det är mysigt med grillad korv och varm choklad med vispgrädde. Här bjuder jag Anna på lite Cointreau i sin O'boy.
 

Henke, Katta och Fredrik i djupa samtal.
 
På kvällen kom de hem till oss och vi körde taco-knytis. Det är alltid trevligt att umgås!
Det var karlarna som lagade maten, det var rörigt men hjärtligt. Anna har precis tappat sitt champagneglas så det gick i tusen bitar. Henke hindrar Elin från att gå i glaset så hon är skitsur. Alex steker köttfärs, Fredrik hackar grönsaker och discolampan snurrar. Festligt värre.
 
 
 
Sixten och Lukas samspråkar!
 

Det är vi som ska åka till Barcelona tillsammans, vi försökte komma på en plan för vad vi ville se och göra där, men jag tror Henke summerade det ganska bra. -Tapas och rödvin!
 
Jag har köpt nya gardiner och en ny duk, den är avtorkningsbar fast ändå inte vaxduksmaterial, och så köpte jag nya silvriga ljusstakar. Gardinerna är lindblomsgröna. Det blir vårligt och fint.
 
 
Sen köpte jag nya fönsterlampor i fin spets som ska hänga där adventsljusstaken fortfarande lever kvar. Det blir så mörkt när man tar bort dem, tyvärr så har vi inte rätt kontakt för mina nya lampor utan bara en vanlig nere vid golvet så Fredrik (Mr Mañana, det blir nog gjort vilket år som helst nu) ska mecka om sladdarna lite så kan jag få upp mina lampor också.
 
 
 

Kommentarer:

1 Mysan:

Har aldrig sett likheten mellan krille och fredde, utseendemässigt alltså, men bilden på fredde..det där är nästan skrämmande hur lika dom är. Vad tycker vi om detta?

Svar: Jag har också märkt det på vissa bilder. De är ju lika till sättet också, fast bara med de dåliga egenskaperna. Det tycker vi sämre om.
Annika

Kommentera här: