Julafton!

Jag älskar verkligen julafton. Förväntningarna! Längtan! Harmonin!
I år var vi inte lika många som vi brukar, Krille och My var hos hennes brorsa och mina föräldrar var hemma med min syster och hennes familj. Det känns tråkigt att vi saknade några nära och kära, men om man ska se något positivt i det så är det ju betydligt enklare att bjuda färre personer på julbord, såklart. 

Vi fikade när Bosse och Annis kom. Glögg, pepparkakor med ost och lite gott. Älskar att tacoskålarna funkar lika bra till julplock som till tacos. 


Efter Kalle hade jag lagat mat, inga överraskningar på vårat julbord minsann. 



Elin har varit ointresserad av julklapparna hela dagen men Sixten har frågat någon gång när vi ska öppna dem och när vi började bli klara med middagen var han riktigt otålig. 



Hon fick en så fin Mimmi Pigg-tröja. I bakgrunden skruvar Fredrik ihop Sixtens nya cykel. Han fick en mountainbike med tre växlar. 
I morgon känner jag någon som ska cykla! 


Jag fick så mycket fina saker, bland annat härliga doftljus av min syster, en bok jag önskade mig av svärisarna och hör och häpna, efter 8 år tillsammans har Fredrik lyckats köpa någon form av bling-bling till mig, ett par örhängen i 18 karat guld. Det var inte dåligt. 


Nu kör vi maraton med Fredriks familj i tre dagar. Ikväll hos oss, i morgon åker vi till Krille och My på middag och på annandagen blir det traditionell slottsstek hos Fredriks föräldrar. 

Nu ska jag verkligen njuta av jullovet, jag börjar jobba den 8/1 igen. 

Kommentera här: