Last days of summer

Den här sommaren kommer gå till historien som en av de sämsta i mannaminne. Men för mig, oss, har den här sommaren varit helt fantastisk. Vädermässigt. Första veckan vi hade semester, i början på juli var det otroligt varmt och vi var i Göteborg, bland annat. Sen har vi jobbat hela regniga, tråkiga juli och nu har vi precis avslutat tre veckors semester. Jag minns inte när min semester har varit så varm och solig tidigare. Jag vet att det regnade en dag och en natt, annars har solen stekt på oss varje dag tror jag. Helt underbart. 
 
I torsdags åkte Elin och jag till Ekebyvik och badade när Sixten var i skolan. Anna med Amanda och Katta med Kalle och Erik var där också, men nästan ingen annan. Härligt. 
 
 
Elin har hjälpt mig att göra rent soptunnan efter tömning. Hon tycker det är så roligt med slangen.
 
 
 
Det där med att begränsa nappanvändandet verkar falla väl ut. Ibland hittar man henne i sitt rum såhär:
Mysigt.
 
I fredags åkte Elin och jag till Mariefred när städerskan var hemma hos oss. Vi lunchade i parken vid slottet och tog det lugnt en stund.
 
 
 
Jaga änder är roligt.
 
 
 
Nu har jag börjat jobba igen,och det känns helt okej. Högtrycket verkar vara på väg bort och man kommer in i vardagsrutiner igen. Nu har vi lite roliga saker på gång i höst som vi ser fram emot. Bland annat en weekend i Prag, öl- och whisky-mässan och fitcampen som dragit igång igen. Nu har vi dessutom ett kontor i Stallarholmen att hålla uppföljningssamtal i. Det blir bra!  
Bara jag hunnit rodda med bilderna i stora kameran kommer inlägget om kräftskivan vi hade i lördags, jag vet att ni väntar... :)

Kommentera här: