Kräftskiva anno 2015

Efter mycket jobb och en aning stress var det dags för vår kräftskiva. Det är så roligt att organisera och arrangera fest, det måste jag säga. Jag älskar värdinnerollen.
 
Fredrik och Niclas byggde bord och bänkar så att vi skulle ha någonstans att sitta, det är inte helt lätt att fixa plats för 25 personer. Men nu har vi ett långt fint bord och flera bänkar, de ska målas, sen kommer de hålla för många trädgårdsfester.
 
Redan kl 15 kom de första camparna. De ställde upp utanför häcken och tog en fördrink medans vi förberedde i partytältet.
 
 
De var så fint utklädda, 80-tals tema är ju något som går hem hos alla. Alla minns dessutom musiken. Det var så roligt.
Berra hem berra, vad är det för snack!
Rataratara...
 
 
Jag gjorde lite tillbehör till kräftorna. Det här är danskt rågbröd, ruccola, pepparotscreme, varmrökt lax (á la Jonas) friterad kapris, picklad rödlök, citronzest och gräslök.
 
 
Jag hade köpt två västerbottenpajer och fyllde den ena med stekta kantareller och klickade creme fraiche och stenbitsrom på den andra. Fetaostsallad och baugetter med ostar fick bli en komplett måltid med gästernas medtagna kräftor.
 
Här är välkomstdrinkarna. Vitt vin och sprite i den ena och Bacardi Razz och sprite och hallon i den andra. Så himla fina glasbehållare! (Att hallonen gjorde så det blev stopp i kranen när det började minska i behållaren väljer jag att glömma bort)
 
 
 
 
Ser läskande ut eller hur?
 
Vi ställde upp gänget för en gruppbild. Visst är vi fina!?
 
 
Otroligt att My och jag är så lika, trots att vi inte yppat ett ord om vad vi ska ha på oss. Vi skrattade åt det!
 
Jag och min Fitcamp-kompis Johanna
 
 
Tycker mammas gamla glasögon är supersnygga, den gamla freestylen också, autentiska detaljer är pricken över i!
Lite bilder från kvällen:
 
 
 
 
Katta och Cissi på den här bilden. Haha
 
 
En liten sång till rödvinbärssnapsen.
 
 
 
 
 
Jag ordnade en quiz i 80-talsanda, klurigt, och roligt.
 
 
Dessert var dels dessa små choklad cupcakes med nougat i och baileys-frosting på. Sen gjorde jag även små engångs-dessertskålar med philadelphiaröran med grädde och hackade jordgubbar, den himmelska alltså, och så varvade jag det med krossade bondkakor och skivade färska jordgubbar. Men vid det laget var jag rätt rund under fötterna så det blev ingen bild på skapelserna, men Jonas åt 8 st så de var nog goda.
 
 
 
 
Ingen fest utan dans i bar överkropp. Det vet vi sen gammalt!
 
 
Och så blev det lite korv på brasan. Vi kom i säng halv fem ungefär. Jag var så sliten i söndags, så trött, men så glad. Vi hade väldigt roligt.

Kommentera här: